Momo- eller kampen om tiden

 Jag har inte hunnit att lägga in inlägg på grund av att jag gjorde läxor och jag pallade verkligen inte lägga in nått efter att jag hade kommit hem. Men nu vill jag lägga in en massa inlägg men jag kan inte det för att syrran vill ha tillbaka sin minilaptop. Men nu till nått annat på teatern ska vi hålla på med "Momo eller kampen om tiden" jag vet inte så mycket om vad den handlar om men ska nog låna boken på ett bibliotek. Så att jag vet vad den handlar om. Så ni vet går jag jojjo och ellen på enskedespelet.
Här är en handling om Momo eller kampen om tiden som jag hitta på internet:

Momo är en liten flicka som rymt från ett barnhem och bor för sig själv. Men ensam är hon inte – hon kan nämligen konsten att lyssna. Barn och vuxna flockas omkring henne för att få prata, för att få anförtro sig. När Momo lyssnar på vad de har att säga, börjar de tänka själva. De får idéer och kommer själva på svaren på sina frågor medan de pratar. Men så upphör vännerna att komma, den ena efter den andra. De har inte tid, får Momo höra. Det är då hon upptäcker de farliga tidstjuvarna – de grå herrarna som stjäl människornas tid och skapar jäkt och stress och otrevnad.





Men jag måste gå nu.

Hej då
//Berfin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0