dag 1,2,3 & 4!

Nu kör vi dag 1, 2, 3 & 4. Hoppas ni orkar läsa ;)

Dag 01 – Presentera mig själv:
Okej, då kör vi! Jag heter Ida Katrina Matilda Jansheden och föddes den 22 Januari 1997 i Stockholm. Mina föräldrar skildes tidigt år 2007, så nu bor jag varannan vecka hos mamma & varannan vecka hos pappa. Jag älskade djur som liten, det var verkligen det bästa som fanns. Nu typ.. Hatar jag djur! HAHA! När jag var liten så var jag en riktig pappagris! Jag älskade pappa (och mamma) och var med honom hela tiden. Jag var pojkflicka ett tag, jag vet inte riktigt varför. Jag har alltid gillat attt umgås med killar, tjejer har så mycket skitsnack för sig!
Under en period (när jag gick i trean) så hade jag sjukt ont i min mage. Hela tiden. Jag åkte in till akuten ca 2 gånger i veckan, men det visade sig vara psykiskt. Så jag har kanske inte alltid mått skitbra men nu mår jag väldigt bra iallafall! Vi har väl alla haft våra bra & dåliga stunder i livet, eller hur? :D
Jag har blondt, lockigt hår, jag har nästan alltid varit lång (förutom nudå) och så. Jag har blå ögon, har ett synfel så jag använder linser dagligen.
Jag har många vänner, lite för många faktist. Hinner nästan bara med mina vänner i skolan, men så det vara ibland.
Min pappa har en tjej som heter Kaisa, och hon har en underbar dotter vid namn Cornelia. Cornelia är min soulmate, vi är absolut bästa vänner!! Mamma har en kille som heter Göran, som är världens goaste kille!



Dag 02 – Min första kärlek:
Min första kärlek.. Ja ni! Min första kärlek hette Henning, han var iallafall den första jag var kär i. Han gick på mitt dagis, och jag köpte hela tiden "Hennings limpa" till frukost, trots att den var skitäcklig.
Men den första jag var "ihop" med hette Adam Bergman Carlsson. Jag stod inne i stora rummet inne på fritids då Sakarias i min klass kom fram till mig och sa "Adam är kär i dig. Får han chans på dig?"
Jag visste inte ens vem Adam var, haha! Men jag sa ja och gick ut och försökte hitta den här Adam som tydligen gick i min klass. Sen stod jag hela rasten och kollade på honom när han spelade fotboll. (Det här var år 2003).
Jag och Adam gick alltid och pussades bakom huset, töntigt va? ;)
Vi skulle alltid spotta tre gånger innan, för jag tyckte det var så äckligt med saliv. Sen gjorde Adam slut med mig, jag fick ett brev där det stod "Jag hattar dig, och det gör Sakke och Love också!"
Hysteriskt ledsen blev jag, jag minns att jag hade ritat en teckning på mig och Adam samma morgon, en teckning när vi gifte oss. Jag blev helt förkrossad och gick till fröken.

Dag 03 – Mina föräldrar
Mina föräldrar.. Pappa Johan och mamma Tina. Jag älskar mina föräldar otroligt mycket! De har alltid hjälpt mig, med läxor, när jag har mått dåligt/varit sjuk osv. Jag har tyckt att det har varit jättejobbigt att mamma och pappa inte är kära längre. Att det inte bor med varandra länge, men de är bra kompisar, vilket är jätteskönt. Jag vet inte vad jag hade gjort om de var ovänner och inte ens pratat med varandra.
Pappa är galen, han nyser otroligt högt och vill alltid knäcka min rygg. Mamma är riktigt knasig, haha! Hon pratar bebis-språk nästan hela tiden och gör världens godaste mat.


Dag 04 – Det här åt jag i dag
Till frukost åt jag en macka med philadelphia och örtkrydda och en lussebulle. Det är faktist Lucia idag!
Till lunch åt jag.. GRÖT! I skolan, inte så jättegott, men det funkade! :)
Till middag åt jag soppa och pannkakor. Nice va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0